...............................................................

...............................................................

Selasa, 13 Oktober 2015

SAMPAI GELAP

Berapa kali.
Ku sembunyi
kisah ku

bermain mistik
duakan ilahi
kan syirik
memuja iblis
penderhaka abadi

meminum rasa
ku khayal
terhuyung-hayang
aku mamai
masa singkat
buarpun panjang
rasa sesaat

ku taruh-taruh
sudah menang, lawan lagi
sudah kaya, tuhan murka
sudah kalah, padan muka
tuhan?
tetap murka

wanita sebaik-baik hiasan
aku suka melerek pandang
tak kan aku sekadar pandang
aku maju kehadapan
aku berani langkaui batas
iman ku buta
di mana tuhan?
ku cemari diri sehingga puas.

apa?
sampai bila?
jijik gelap ku
bagaimana ubah?
sampai mana?
sampai masa sesampai-sampainya.

Karya: PakDerih
14/10/15

Tiada ulasan:

Catat Ulasan