...............................................................

...............................................................

Selasa, 13 Oktober 2015

BUNUH MELODI

Ku dengar erangan
melodi nada
kadang syahdu ku rembes sedih
dikala rancak ku angguk sering

segala irama
menjadi posisi
tempat mereka meluah jiwa
aku yang dengar
kadang khayal
terbawa dek irama simfoni

terasa terawang di langit
sungguh indah nikmat melodi
ku biar aku tinggi lagi
sampai segala berhenti
ku jatuh
sakit badan
sembuh sendiri

tidak aku menjadi Rumi
bunuh aku
kerna zikir ku bertari
tak ikut nabi

tidak aku menjadi Farabi
bunuh aku
mengawal akal
menyembuh sasau

tidak aku menjadi Aladin
bunuh aku
melayan tari
wanita gurun menjadi saksi

aku melodi
bunuh aku.
aku yang lalaikan umat ini.

Karya: PakDerih
14/10/15

Tiada ulasan:

Catat Ulasan