...............................................................

...............................................................

Jumaat, 30 Oktober 2015

LANGIT BIRU KEMBALI LAH

Mata ku celik tak buta
ku buka seluasnya lihat merata
harapkan segala indah di mata
kan tuhan cipta dunia serata
dari awal ke hujung peta

langit, ku dongak dan melihat mu.
sayang, masih ku cari mana kamu.
telah ditarik nikmat pandang ku.
dek dosa yang lalu
apa ku tak tahu?

Rajuk, jangan lah merajuk lagi
ku rindukan biru mu di hari pagi
ingin ku pujuk beribu kali
kau bukan wanita ku bisa ayati
cukuplah lolong ku di dalam hati
semoga kau dengar dan amati

merindui kau yang lama pergi
wahai sayang pulanglah ke sini
aku merayu, pinta kau mari
kau tiuplah kabus yang menghalangi
ayuh hadap wajah ku berseri
ukirkan senyum ku di hari-hari

sesungguhnya lama ku di seksa
dek litupan bekas bakar binasa
aku tak bisa bernafas lagi
akan ku bersujud aku bersyukur
kau hadir kembali
membiarkan aku hidup lagi
setelah mati setengah jadi

tidak pernah aku mengherdik
apa lagi caci dan maki
wahai langit ku hanya memuji
tak pernah ku kritik

Wahai langit kurniaan
kau bukti kuasa ilahi
ikut lah Dia bawa mu pergi
cuma satu ku pinta harap
pujuklah tuhan bawa mu kembali
doa ku belum tentu jadi

Dia bisa bawa kau pergi
Dia bisa bawa kembali
bukti Maha Kuasa ilahi
sudah aku mengerti

30/10/15

Tiada ulasan:

Catat Ulasan