...............................................................

...............................................................

Ahad, 14 September 2014

KELIRU KASIH

Kadang ku cemburu
melihat kamu
yang lena beradu
yang ria tak tahu
aku ekori mu
setiap jejak hidup

Dan kadang cemburu
kerana hati ini pilu
melihat kamu
yang rapat dengan jejaka lalu
atau aku memang kuat cemburu

Tapi mengapa
Harus cemburu kah?
sedangkan aku cuba lupakan
kasih yang dulu ku tanam
untuk dikau yang tersegam
ku cuba buang kasih itu

Namun apa
Mengapa.....

aku cuba sedaya upaya
lisan ku juga bersuara
'Tiada cinta buat mu lagi'
namun kata hanya pada kata
Kerna hati lemah dan meronta

Cemburu mengapa?
Sedang aku tak suka!
keras suara ku laungkan
tapi hanya telinga yang patuh
dan hati hanya akur
dan teruskan cinta

Wahai cinta...
Aku harap kau pergi jauh
jangan ada lagi untuk dia
Pergilah kau terbang
di angkasa luas di sana
carilah rumah di bulan dan bintang
jangan kau buka kunci hati ku
Walaupun kau ada kuncinya
kerna setelah kau masuk,
kunci akan kau telan
Dan tak bisa keluar lagi

Pergi lah...
mari lah...
aku keliru


Karya: PakDerih
15/9/14

Tiada ulasan:

Catat Ulasan