...............................................................

...............................................................

Selasa, 28 Oktober 2014

PENAWAR CINTA

Sakit ini sakit misteri
Pahit pedih tak terperi
Mana mungkin ku bisa lari
dari apa yang datang mari
kerna sakit datang sendiri

tak sedar ku ia hadir
Tak pula termundar mandir
Mungkin telah terpahat di takdir
Atau tuhan cuba menyindir

Tiba aku menenung rindu
kadang ku sebak nafas ku sendu
Kerna rasa tak semanis madu
harapkan nasib ditafsir dadu
apakah bisa kasih berpadu
atau kasih tak kau pandu

Tiba aku menahan pilu
kala kau susah aku yang kelu
Tak ku tidur makan tak lalu
Kerna hati ku yang kau palu
Aku perindu di dalam malu

Tiba aku hati cemburu
dengan diri mu di tempat baru
Namun ku sengih dalam celaru
kerna cemburu ku ada terseru
namun ku suka kau tak haru
walaupun kadang merah membiru

Tiba aku berputik sayang
pada diri mu hati ku layang
Ingin ku lihat di pentas wayang
walaupun hanya secebis bayang
dari diri mu bukan si dayang

Tiba kau aku termimpi
dikala riuh mahupun sepi
ku berazam jaga mu rapi
bagai Ibrahim tak calar dek api
mungkin cinta telah dimantapi
setelah lama ia susupi

Sedang aku masih tertanya
apa sakit hadir ku tanya
adakah hati kau aku yang punya
maka apa penawar sembuhnya

Karya:
PakDerih
29/10/14

Tiada ulasan:

Catat Ulasan